No energy left for me

Måst bara komma hit och tala av mig. Nu är jag jävlit störd på vad skol-arbete heter- Skulle faktist inte orka mer alls...Förra perioden var jag så duktigt, alltså nog har jag nu oxå jobbat men kanske inte precis lika mycket som då, eller så inbillar jag mej bara. Har allt som allt 8 kurser, varav 3 stycken är sådana man inte på det sättet har läxor till, vilket är bra ;D och sen kvar är det bara 5 kurser som man måste läsa på och göra läxor till.
Förra perioden hade jag oxå 5 läsekurser men då vart det mycket jobbigare, 4 var läse-läse kurser och en matte. Nu har jag ändå tre språk (modda, enkka, franska), en matte och BARA en läse-läse kurs, alltså biologi. Så teoretiskt borde det inte vara så svårt, lika mycket som förra perioden men ändå mindre att läsa. Iofs var förra biollaboken typ 130 sidor och nu är den ca 180 sidor, men nåjaa så stor skillnad är det kanske ändå int. Som tur så har jag bara en läse-läse kurs, mer skulle jag nog inte orka...
Kanske det inte ändå är så farligt som det verkar, liksom hallåå 8 kurser varav bara 5 är "riktiga" kurser.
5 stycken kurser borde jag ju nog klara av faktiskt :D Det mesta av "jobbet" av kurserna görs ändå på lektionstid, t.ex. uppsatser, hörförståelser och sånt! Så jag måste sluta oroa mig! Dessutom har vi prao nästa torsdag och fredag och så tänkte jag faktiskt göra engelska-speech och modda-presentation dom dagarna. Så jag ska höra med min handledare på praon om jag får sluta redan kl. 13 eller 14 så hinner jag med mer. Men dom dagarna går nog till det, bra att ha en planering. Och som tur är det någolunda lång tid till provveckan så...
Dessutom har man en stoor fördel på till kommande provvecka. Språk går det ju oftast lättare att läsa till så dom har jag mitt på veckan och matten börjas det med på tisdag så har man det över sedan. Till biologin har jag tid att läsa hela fredag eftermiddag, hela lördag, hela söndag och hela måndagen och sen har jag provet på tisdag. Låter jätte bra så har jag mycket tid på mig, jag brukar behöva mycket tid så. Det löser sig nog, det har ju bara gått en och halv vecka på perioden ännu så.
Nästa vecka har jag lovat mig att satsa lite mer och vara duktigare. Det ska jag! 
 
 
Lät lite nördigt och tråkit men behövde få detta ur mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0