Lär dig franska, kurs 1 (start kurs)

Hej! Hade gallupp om vad ni ville jag skulle blogga om och resultatet ser ni här. Ska starta en lite franska kurs för er som vill lära er grund-franska. Häng på, det är enkelt och kul. Ni kan alltid fråga mig om det är nåt ni undrar...Så kör vi igång då. 


Idag ska vi lära oss simpla 'hej' och 'hejdå'. Jag lägger upp en konversation som jag sedan översätter. Detta är kurs ett som kommer troligen ha 10 delar.


Amelie: Bonjour, tu t'appeles comment?
Damien: Je m'appelle Damien.
Amelie: J'ai quinze ans, tu?
Damien: Je aussi! Tu habite oú?
Amelie: Je habitent dans le Paris.
Damien: Au revoir Amelie
Amelie: Salut, Damien!

Svenska

Hej, vad heter du?
Jag heter Damien
Hur gammal är du?
Jag har femton år, du?
Jag också! Var bor du?
Jag bor i Paris
Vi syns Amelie
Hej hej Damien





Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0