Söndagens rutiner

UUUUsch söndag, jag gillar inte söndagar så värst. Förutom att jag söndagen är en slags "pyssla om mig extra" dag.
Följ här, steg för steg, min rengörings rutiner för söndagen!



Steg 1
. Makeup-remover! Om jag har haft smink på den dagen tar jag bort det med en makeup-remover från Clinique! Fast de är ju klart, alla dagar som jag har smink tar jag bort det med den här braiga makeup-removern.





Steg 2. Ansiktsmask! Denna ansiktsmask heter "Green Tea Clea mask" och motvärkar finnar, pormaskar & andra orenheter i hyn. Dessutom rengör den hyn på djupet. Denna mask sätter jag i ansiktet på söndagarna.





Steg 3. Tvätta & Hårmask! Jag börjar  med att tvätta bort ansiktsmasken efter att jag haft den i 15 min. Sen går jag i duschen och tvättar håret som vanligt med shampoo, balsam och dusch-gel, som jag nog brukar göra flera gånger i veckan. 
Efter det sätter jag i nån av mina hårmasker, antingen den rosa från 4R eller den orangea från Gliss. Sen håller jag i masken ca 5-10 minuter i håret innan jag sköljer bort det!





Steg 4. Ansikts rengöring! När jag kommit från duschen rengör jag ansiktet med rengörings gel och sköljer bort det. Sen sätter jag ansiktsvatten i ansiktet och till sist dagkräm. Detta gör jag inte bara på söndagar utan varje dag, morgon & kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0